Audyt sprzedaży

Pokaż nam swoje liczby, a powiemy Ci jak się ma Twoja sprzedaż.

Wiele firm – zwłaszcza tych korzystających z CRM – zbiera spore ilości danych na temat swojej sprzedaży. Zbiera, ale nigdy nie wykorzystuje. A liczby mogą powiedzieć wszystko na temat działań sprzedażowych, zweryfikować strategie, założenia, nakreślić plan na przyszłość. Mogą pokazać, od kiedy i dlaczego nie idzie (albo idzie – i jak to powtórzyć). Liczby – potraktowane z miłością i doświadczeniem – odpowiedzą na najbardziej nurtujące pytania. I dlatego my, w Nessie Research Lab, z naszym zamiłowaniem do procesu i CRM, nie możemy pominąć tego fragmentu zarządzania sprzedażą i zespołem sprzedażowym. 

Znajdźmy razem igłę w stogu siana
Zweryfikujemy Twoje liczby
i odpowiemy na nurtujące pytania. Zapraszamy do wspólnej analizy stanu sprzedaży.
Zakres Analizy Stanu Sprzedaży Efekt Analizy Jak to robimy

Analiza stanu sprzedaży odpowiada na następujące pytania:

Dlaczego członkowie mojego zespołu sprzedażowego nie odnoszą sukcesu?
Co dokładnie decyduje o tym, że zespół handlowy odnosi sukces?
Co muszą robić moi handlowcy, żeby osiągnąć założony target?
Jaki jest mój idealny profil klienta?
Który moment w moim procesie sprzedażowym jest najtrudniejszy i jak go ułatwić?
Które źródła pozyskiwania leadów są najefektywniejsze ilościowo, a które jakościowo?
Jaki jest koszt pozyskania leada ogólnie i z podziałem ze względu na jego źródło?
Które ze źródeł pozyskania leadów są optymalnie zbalansowane pod kątem efektu i kosztu?

Efektem naszej analizy, która trwa około 2-3 tygodnie, jest zawsze pogłębiony raport.

Raport ten przede wszystkim odpowiada na pytania, które w danym momencie są dla klienta najbardziej interesujące. W zależności od bieżących celów możemy bardziej skupić się na analizie stanu obecnego i diagnozie sytuacji lub na rekomendacjach w kontekście planowanych zmian. 

Raport po analizie zawiera następujące elementy:
Tło biznesowo- marketingowe firmy
Podstawowe wnioski oparte o liczby vs cele
Pogłębiona analiza wybranych elementów
Rekomendacje do wdrożenia na najbliższy czas, uwzględniające główne cele
Efekt dźwigni, czyli maksimum korzyści przy minimalnym nakładzie pracy w zakresie zmian sprzedażowych

Analiza stanu sprzedaży zazwyczaj odbywa się w podobnym porządku:

Podpisujemy umowę o poufności
Analizujemy dostępne dane (CRM, forecasty, raporty, budżet, targety i inne dostępne dokumenty)
Przyglądamy się ofercie (segmentacja, profile zakupowe) i modelowi biznesowemu, 
Analizujemy komunikację sprzedażowo/marketingową w kontekście oferty 
Spotykamy się z zespołem, handlowcami oraz z szefem sprzedaży 

Zazwyczaj na analizę, z uwzględnieniem powyższych elementów, potrzebujemy 14-21 dni.
Do klienta wracamy z raportem ilościowym oraz jakościowym, z rekomendacjami, wnioskami oraz konkretnymi odpowiedziami na pytania. Po przesłaniu raportu umawiamy się na oddzielne spotkanie z fundatorami i omawiamy szczegółowo wyniki.