Ułożenie procesu sprzedaży

Czyli prawdziwa zmiana strategiczna

Nie można oczekiwać zmiany, nie robiąc zmiany

Ułożenie procesu sprzedaży
pozwoli każdej organizacji zrobić nowe rozdanie.

Zmiana zawsze wiąże się z wysiłkiem. Musimy znaleźć czas i przestrzeń do spojrzenia w przeszłość, odnieść siebie do rynku i potrafić przełożyć to na przyszłość. Często musimy zmierzyć się z przysłowiowymi trupami w szafie – dlatego zrobienie tego samodzielnie jest karkołomnym wyzwaniem.

My dajemy w Nessie nasze wieloletnie doświadczenie z pola walki, proces i dystans, które pozwolą uzyskać świeżość spojrzenia i zaplanować dla firmy nowe otwarcie. 

Transformacja sprzedaży z Nessie przeznaczona jest przede wszystkim dla zarządzających spółkami i sprzedażą, którzy chcą:

Zrozumieć więcej i widzieć szerzej
Zmienić portfolio produktowe i odbiorców
Zwiększyć wartość sprzedawanych produktów/usług
Skrócić proces sprzedażowy
Zrozumieć, jakie czynniki są decydujące dla sukcesu sprzedażowego w firmie

Transformacja sprzedaży to proces, który pozwoli w optymalnym tempie uzyskać efekty w obszarach, takich jak:

Wyróżnienie się na płaskim i płytkim rynku
Stworzenie procesu sprzedaży, który będzie dostosowany do sytuacji firmy i jej otoczenia biznesowego
Wdrożenie konkretnych działań, które zwiększą ilość pozyskanych dobrych leadów i pozwolą na szybsze zamykanie sprzedaży
Zaplanowanie wzrostu sprzedaży i rozwoju zespołu w przewidywalnym czasie
Zaadresowanie nowych rynków i pogłębienie obecności na dotychczasowych

Wszystko w oparciu o realne zasoby i z nakreśleniem konkretnego harmonogramu działań w małych krokach.

Efekty transformacji Co zawiera transformacja? Jak pracujemy

Co będzie efektem transformacji sprzedażowej z Nessie?

Efektem będzie konkretny plan zmiany, rozpisany zarówno chronologicznie, jak i pod kątem właścicieli konkretnych zadań. W planie uwzględnimy stawiane przez klienta cele, dostępne i planowane zasoby oraz analizę sytuacji obecnej. Plan zawierał będzie kalendarz wdrożenia krok po kroku, wraz z rozpisanym szczegółowo elementem koncepcyjnym, czyli pomysłem na nową sprzedaż klienta.

Finalnie klient otrzyma zestaw dokumentów, tutoriali, planów i rekomendacji gotowych do wdrożenia. Lub ewentualnie my, jako Nessie, taki plan możemy dla klienta zrealizować jako Interim Head of Sales.

Elementy transformacji sprzedaży

Świadomość DNA firmy i umieszczenie firmy na osi z innymi podobnymi firmami 
Znalezienie prawdziwego USP (Unique Selling Point) lub RTB (Reason to Believe) 
Określenie pozycjonowania obecnego i docelowego (w kilku krokach i planie na 2 lata)
Segmentacja klientów obecnych i docelowych
Segmentacja głównych produktów 
Określenie person zakupowych
Strategia komunikacji sprzedażowej i PR (rekomendacje co do www)
Stworzenie realnego planu osiągnięcia zakładanych celów sprzedażowych w okresie np. 1 roku. W Nessie zazwyczaj przygotowujemy 2 scenariusze takiego działania 
Finalne rekomendacje co do realizacji i wdrożenia takiego planu
Zaplanowany proces sprzedaży z konwersjami, liczbami, komunikacją, konkretnymi działaniami i sposobem prospektowania oraz z set-upem ludzkim
Ewentualnie, jako usługa dodatkowa, wdrożenie wypracowanej strategii i objęcie przez Nessie stanowiska Interim Head of Sales 

W ramach transformacji biznesowej pracujemy z klientem około 2-3 miesiące w następującym systemie:
- 4 warsztaty po około 3-4h (co 2 tygodnie)
- 4 spotkania robocze po około 2-3h (co 2 tygodnie)

W efekcie widzimy się z klientem co tydzień. 

Na pierwszym warsztacie nakreślamy roadmapę i matrycę całej transformacji, a następnie po każdym spotkaniu i warsztacie produkujemy, na bazie dyskusji, dokumentów i analiz, kolejne elementy niezbędne do pokrycia całości tematu. 

Pomiędzy warsztatami i spotkaniami, skupiamy się na zadaniach, takich jak:
1. Analiza dokumentów klienta: dane liczbowe, strategia marketingowo-sprzedażowa, analiza CRM, analiza komunikacji sprzedażowej etc.
2. Wywiady z obecnymi klientami
3. Dokładny research zakończony raportem o konkurencji w porównaniu do biznesu klienta