Gofore Nessie
Fińska myśl technologiczna podbija Niemcy
- Klient: GOFORE
- STATUS: Projekt w toku
- Obszar: Technology Consulting
- Cel: Pozyskiwanie klientów b2b
Gofore dążyło do poszerzenia bazy klientów w regionie DACH i wzmocnienia obecności swojej marki, zwłaszcza po ostatnich przejęciach Emundo i Creanex. Jako firma zajmująca się doradztwem technologicznym z różnorodną ofertą, w tym tworzeniem oprogramowania dla samochodów i zarządzaniem małymi elektrowniami wodnymi, Gofore potrzebowała nowych strategii pozyskiwania klientów w zakresie maszyn, urządzeń IoT, lotnictwa i mobilności. Kluczowe było wykorzystanie ostatnich przejęć i zwiększenie rozpoznawalności marki w regionie DACH.
Nessie wsparło Gofore w poszerzaniu bazy klientów i zwiększaniu atrakcyjności marki na wysoce zdigitalizowanym rynku fińskim. Nessie zastosowało kompleksowe podejście, aby pomóc Gofore, zaczynając od ukierunkowanych kampanii LinkedIn, dogłębnych warsztatów i aktywnego zaangażowania w wydarzenia branżowe. Dodatkowo, Nessie płynnie zintegrowało się z działem marketingu Gofore wdrażając mechanizmy informacji zwrotnej.
Aby osiągnąć pożądane rezultaty Nessie zastosowało następujące strategie:
1. Kampanie na LinkedIn. Nessie uruchomiła ukierunkowane kampanie na LinkedIn z pięciu różnych kont, aby zmaksymalizować zasięg w wybranych branżach.
2. Warsztaty analityczne. Nessie przeprowadziła warsztaty online, aby dostosować się do potrzeb i planów Gofore, zapewniając dogłębne zrozumienie dynamiki rynku.
3. Wsparcie uczestnictwa w targach. Nessie aktywnie uczestniczyła w przygotowaniach do wydarzeń branżowych, takich jak Agritechnica, zwiększając obecność Gofore i planując spotkania na miejscu.
4. Integracja z marketingiem. Płynna integracja z wewnętrznym działem marketingu Gofore zapewniła jednolite podejście.
5. Bieżąca informacja zwrotna. Przekazywanie informacji zwrotnej na temat kampanii i propozycji pozwoliło na dostosowanie w czasie rzeczywistym i optymalizację wydajności.
Gofore z powodzeniem zawarło znaczącą umowę z Airbusem, demonstrując wymierne efekty współpracy. Ponadto Gofore zyskało cenny wgląd w pozyskiwanie klientów b2b, zidentyfikowanie popytu w nowych sektorach i rozszerzenie sieci, ostatecznie prowadząc do nawiązania długoterminowych partnerstw.
- Dywersyfikacja. Współpraca pokazała ogromne zapotrzebowanie na usługi Gofore w sektorach wykraczających poza początkowy obszar zainteresowania Gofore, ilustrując wszechstronność ich rozwiązań.
- Rozbudowa sieci kontaktów. Nawiązano ponad 6500 nowych kontaktów biznesowych znacznie poszerzając profesjonalne sieci wszystkich zaangażowanych profili.
- Zwiększenie kompetencji. Gofore zyskał głębsze zrozumienie procesu pozyskiwanie klientów biznesowych, popytu rynkowego w nowych sektorach i skutecznych strategii networkingowych.
- Podpisanie umów z kluczowymi klientami. Wymierną korzyścią współpracy z Nessie było podpisanie znaczącej umowy z Airbusem, co obrazuje sukces w osiąganiu celów Gofore w zakresie pozyskiwania klientów i wzmacniania obecności marki na rynku.