Microvista Nessie
Jak oswoić nieznane?
W związku ze spadkiem popytu na usługi w niemieckiej branży motoryzacyjnej naszym celem było stworzenie strategii podbicia nowych rynków. Oto rezultaty współpracy z firmą Microvista.
- Klient: Microvista
- Branża: Motoryzacyjna
- STATUS: Projekt w toku
- Cel: Usprawnienie sprzedaży
Do naszych drzwi zapukała Microvista – firma, posiadająca dobrze rozwinięty produkt, ale z niewystarczającym know-how, jak go sprzedawać w czasie kryzysu. Specjalizują się w skanowaniu materiałów przy użyciu tomografii komputerowej. Używana przez nich technologia należy do zaawansowanych i niezawodnych. Podczas współpracy z Nessie zależało im na odkryciu zupełnie nowych rynków i zdobyciu klientów z niezbadanych dotychczas sektorów. Czy to się udało?
Rozpoczęliśmy od kampanii na LinkedIn, wycelowanej w branżę motoryzacyjną oraz lotniczą, chcąc wykorzystać dotychczasową pozycję Microvisty w tych sektorach. Dostaliśmy kilka pozytywnych odpowiedzi, jednak to nadal było za mało. Konieczne było wprowadzenie poprawek do naszego planu, aby być w stanie lepiej zaadaptować się do panujących warunków.
Postanowiliśmy rzucić się w nieznane. Następne kampanie skierowaliśmy na rynki: medyczny, produkcji sprzętu, produkcji plastiku. Chcieliśmy zdecydowanie poszerzyć nasz horyzont. Czy było to trafionym posunięciem? Jak najbardziej! Dzięki temu udało nam się dotrzeć do perspektywicznych leadów, zwłaszcza z sektora medycznego oraz do granic wykorzystać potencjał technologii skanowania tomograficznego!
Czego użyliśmy do osiągnięcia celów?
- Kampanie LinkedIn z dwóch kont, po angielsku i niemiecku
- Posty na LinkedIn również w języku angielskim i niemieckim
- Warsztaty Insight pozwalające bezbłędnie rozumieć klienta
- “Warm” calling, aby być w ciągłym kontakcie
Otworzyliśmy Microvistę na nowe możliwości oraz pokazaliśmy jak może w pełni wykorzystywać swój potencjał!
Udane kampanie na LinkedIn dostarczyły im świeżych leadów z branż, które wcześniej nie były dla nich grupami docelowymi. Pozwoliliśmy naszemu klientowi na nowo odkryć swoje mocne strony, przez co teraz jest w stanie lepiej kierować biznesem. Podczas współpracy zdobyliśmy dla nich pięć transakcji gotowych do finalizacji — to najlepszy wyznacznik efektów naszej pracy. Profesjonalnie zaopiekowaliśmy się ich sprzedażą, co pozwoliło im w spokoju zająć się rozwojem biznesu oraz skupić na wyzwaniach, które czekają w nieodkrytych wciąż sektorach.
- Wiedza o tym, jak zdobywać prospekty z różnych środowisk
- Oparliśmy naszą pracę na unikalnym procesie Nessie, przez co Microvista zdobyła know-how potrzebne do wyszukiwania nowych klientów na LinkedIn oraz do tworzenia komunikacji dopasowanej do grup docelowych.
- Lepsze rozumienie swoich silnych stron. Pokazaliśmy, że w innych sektorach jest duży popyt na usługi Microvisty.