Ustawienie i wdrożenie skutecznego procesu LeadGen w firmie
Opracujemy najlepszy dla Was proces w kontekście
realizacji celów biznesowych, wdrożymy go,
będziemy monitorować oraz przeszkolimy zespół.
Wszystko w 3 miesiące!
Wypracowany przez nas system Prospektingu bez Relacji nie jest magiczną sztuczką, hakującą proces sprzedaży. To najlepsze praktyki aktywnego wyjścia na rynek, obudowane w powtarzalny proces i realizowane z żelazną konsekwencją. Najpierw proces ten jest zaplanowany i wdrażany przez zespół Nessie dedykowany klientowi, a potem przekazany w całości klientowi.
Usługa ta skierowana jest przede wszystkim do firm, które mają, bądź planują własne rozbudowane struktury sprzedaży i dedykowane narzędzia. Wówczas rola Nessie polega na wdrożeniu i rozkręceniu machiny prospektingowej oraz na przekazaniu wiedzy i wyszkoleniu zespołu. Wsparcie Nessie ma tutaj charakter krótkoterminowy ( 3 miesiące).
Strategia komunikacji sprzedażowej oparta na storytellingu i dobrym CTA
Outbound outreach, czyli precyzyjne dotarcie do rynku w wypracowanym procesie
Bliska współpraca, z zespołem klienta w celu dopracowania procesu i rozgrzania go
Przekazanie know- how, czyli doprowadzanie do sytuacji w której zespół klienta sam realizuje proces Nessie
Na początku procesu sprzedaży zawsze jest pomysł. Dla nas jest to punkt wyjścia do dalszej pracy. Wypracowany z klientem koncept dotyczący tego jak opowiadać o usługach i produktach firmy to klucz do sukcesu w działaniach outboundowych. Paradoks? Niekoniecznie
Cały proces budowania pomysłu komunikacyjnego zaczyna się od dwóch warsztatów i trwa nieustannie (szczególnie przez pierwszy miesiąc) na zasadzie Agile’owej spirali: nasze hipotezy szybko wcielamy w życie i weryfikujemy ich efekty, jednocześnie nieustannie poszukując nowych. Staramy się zrozumieć nie tylko produkty i usługi klienta, ale także proces samej sprzedaży i obsługi posprzedażowej, bo to wpływa potem także na komunikację.
W tym procesie proponujemy zawsze konkretne linie komunikacyjne, które potem wspólnie przekładamy na rekomendacje zmian na stronie, na treści kampanii i komunikacji mailowych oraz kampanii 1on1, a także na sposób prezentacji portfolio czy case studies.
Tworzenie strategii komunikacji sprzedażowej to:
- zrozumienie problemów i celów klienta,
- zrozumienie usług/produktów klienta, nazwanie ich, opisanie wg matrycy,
- wyszukanie wyjątkowości klienta, zróżnicowanie go na tle innych podobnych firm,
- zrozumienie jakie grupy docelowe są dla nas oczywistym pierwszym wyborem, ale również znalezienie nieoczywistych, nowych grup potencjalnych klientów (partnerów, itd),
- kreacja pomysłów i sposobów na wyróżnienie się na rynku,
- kreacja nowej tożsamości wizerunkowej Klienta w obszarze sprzedaży,
- obudowanie wszystkich powyższych w spójną komunikację, która powinna znaleźć się na stronie, w materiałach, jak również w naszej outboundowej komunikacji do rynku.
W procesie generowania prospektów działamy zgodnie z ustalonym z klientem kalendarzem. W kalendarzu planujemy nie tylko ogólne działania na najbliższe miesiące, ale podejmujemy także decyzję co do kolejnych kampanii, które będzie realizować w ramach poszczególnych produktów.
Zazwyczaj prowadzimy dla klientów od 2-4 kampanii generujących prospekty jednocześnie. Działamy równolegle na kilku rynkach, na kilka produktów i grup targetowych.
Przede wszystkim jednak nie poprzestajemy na znalezieniu prospektów i pojedynczym skontaktowaniu ich. Jesteśmy w stałym kontakcie z rynkiem, a także z już pozyskanymi osobami. Ci, którzy nie będą zainteresowani spotkaniem 1 na 1, pozostają w naszym obszarze komunikacyjnym, dzięki czemu możemy do nich wrócić z kolejnymi interesującymi tematami, dopóki nie będą gotowi do podjęcia decyzji - jest to proces ocieplania, prospektingu. Ponieważ kontaktujemy tylko odpowiednie osoby, kiedy wreszcie pojawią się pozytywne odpowiedzi, mamy dobrej jakości potencjalnych klientów.
Podstawą naszych działań jest narzędzie Sales Navigator oraz CRM z sytemem wysyłkowym, obudowane dodatkowymi narzędziami kontentowymi.
W Prospektingu Bez Relacji in-house bardzo istotnym elementem jest przekazanie tego procesu do zespołu klienta. Celem tej usługi jest bowiem przekazanie dobrze rozpędzonej już machiny generowania leadów wraz z całym procesem i narzędziami do wewnątrz oraz nadzór nad tym, aby klient samodzielnie potrafił generować przewidywalny lejek sprzedaży
Jak to robimy:
- Pracujemy blisko z zespołem sprzedażowo-marketingowym: prowadzimy warsztaty ze sprzedaży procesowej,
- Wspieramy rekrutację na stanowiska resarcherów lub/i handlowców,
- Przygotowujemy zespół do przejmowania procesu krok po kroku i wspieramy to przejęcie na każdym etapie.
Jak wspieramy dalej?
Po przekazaniu procesu generowania leadów przez kolejne kilka tygodni prowadzimy działania nadzorujące i wspierające. Zazwyczaj są to spotkania 1on1 z handlowcami oraz godzinne spotkania raz w tygodniu, gdzie wspólnie usprawniamy proces i dokonujemy poprawek - aż do pełnej samodzielności zespołu klienta.